Saturday, May 19, 2012






salam sahabat dan kawan- kawan ku..
aku kepenatan selepas 2 hari 1 malam berpesta di kg pecah rotan..
berpesta???
macam bes je kan bunyi ..
memang bes da terbekk punyerr,
dalam masa 2 hari di sana kami dapat bnyak pengalaman dan kenangan..
kenangan terindah gitu!!!



tentu korang nak tau kan apa yang kami buat kat sana,
sebenarnya kami mengikuti program anak angkat bersama warga penduduk kg. pecah rotan di terengganu..
perjalanan dari unisza ambik masa selama 20 minit je dengan menaiki bus..
walaupun masa yang diperuntukan terlalu singkat ngn kluarga angkat tapi kami dapat selitkan hubungan silatulrahim dan kasih sayang antara kami..
tidak heran la kan ade dalam kalangan kami yang mengalirkan air mata semasa perpisahan,
air mata kasih sayang,
sungguh suci dan murni..kikiki..
aku pun hampir menangis, tapi sempat tahan dude..aku kan minah rockk!!!!
yeahhh..
betoi ke rock???? hehe..
hari pertama kat sana sangat luar biasa..huhu.
apa yang luar biasa nya..

teng...
teng...
teng...

bersama kluarga angkat la...hehe..
masa umumkan kluarga angkat tu, hanya tuhan je tau,
dalam fikiran aku, ak doakan nak kluarga angkat yang no men...hehe..leh lak cmtu..
bukan ape aku ni pemalu orangnya..
korang caya ke aku pemalu?????
tetttttttttt!!!!!!!!! (aku no komen..hehehe)
last2 ape yang aku dapat..
IBU TUNGGAL singkatan IT..hahaha( gelak jahat)
kira bersyukur sangat sebab mok(pangilan ak kat ibu angkat) aku ni baik walaupun xbanyak cakap..
thank mok tumpangkan sy kat umah selama 2 hari 1 malam..
dapat kain batik lagi sebagai kenangan(comel sangat) dan yang paling sedap tok kami wat kan akok(sejenis kuih popular di klate n ganu)..
opps!!!
terlebih lak..
sebenarnya aku nak selitkan pasal sahabat kecik molek kami..
nak tahu citer dye,
she cry2 bila dapat tahu xdapat sama ngan kami..
dye la penawar, dye la penyembuh..
at least dapat jugak bersama ngn sahabat ak yang sorang lagi tu..
bertuah la anda SI DAYA..
sebelah kanan tula sidaya yang kecik molek..terbek la...  i like ur style lalim!!!

mahal giler air mata mu... aku pun nak wat jugak lak camtu nanti..hakhak..

sebelah petang lak kami bersukan bersama keluarga angkat..
termat bes..
1st 2 men bola beracun, [mak2 angkat yang sporting abis vs anak angkat yang cun- cun n kiut miut]
terbek la.. dan keputusan nya seri.hakhakhakhak..
tuk dak laki lak main tarik tali...terbek la brooo!!!!
aku pun takut tngok korang menarik..
lau aku berada di tengah2 tu terpelanting asenya... ngeriiii sihhhh...
x abis penat , lelah, semput semua aku n kengkawan beralih main tali getah  plak(zero point)
korang ingat x!!
korang ingat x benda ni..
aku pun blur masa men, sebab da lupa...
lompat cam katak daaa...hehehe...
petang 2 memang huhahuhahuha tahap dewa la..
semua permainan kami try..
last sekali aku n kengkawan main bola sepak.. tabik sihh..
aku jadi penjaga gol gitu ,
ape lagi bergaya cam khairul fahmi che mat la..hahahahahaha( gelak besau)..
semua bola dapat dielak kan dengan jayanya..hehe
caya ke korang???
(sebenaunya menipu aja, wat2 caya k)

dan sebelah malam lak kami wat bbq.
kawan ak panggil ba** beratur..parop,parop...my frenz suma tinanang, berat nanang suma..
fius ijau putus...
tapi tu la sahabat yang paling aku sayang..
korang terbaik la..
kami bbq sapa kul 12 tengah malam..
then apa lagi , balik umah terus dapatkan katil ..
sedar2 da subuhh....(keletihan  bangat)

hari last kami..
semua da terasa bahang perpisahan..
tp sebelum berpisah kami wat gotong royong kat kg tu..
ade yang dpt kat masjid, ada yang dapat kat kubur, ada yang dapat jadi jong kako(memasak)..
korang tentu nak tahu apa yang aku dapat kann..
aku stil la jadi jong kako...(*---------------*)
i like!!!!
bukti aku masak...hakhakhakhak..


hehe..
tapi pg tu jugak adew kematian kat kg tu..:''(
al fatihah buat arwah..
so plan bertukar,  budak- budak laki semua ke kubur untuk membantu...

program berakhir pada pukul 4 petang..
tibalah masa yang sangat mencuit hati kami..
perpisahan..
xsangup den nak berpisah..
tapi itu la haikat kehidupan,
setiap pertemuan ade perpisahan.
setiap permulaan ade pengakhiran..
thank semua..
harap program macam ni dapat di jalankan lagi..
ukhuwah yang terjalin dengan keikhlasan pasti tiada titik noktah di pengakhirannya..
melainkan kematian yang akan memisahkan kita semua...


ungkas(panjat) bukit beta...laluan ke umah mak angkat..sempat lagi snap


bukit durian..bangun pagi trus snap..belakang umah mak angkat..nyaman..:)



nota kecik: aku sayang kamu semua....























No comments:

Post a Comment