Sunday, March 13, 2011

SENDIRIAN...

entry kali ni aku nak cerita tentang seekor burung nuri dan sahabat baik..

nuri merupakan seekor burung yang sangat cantik dan baik pula budi pekertinya. di sebabkan dye seekor burung yang cantik dan baik , banyak  burung yang ingin berkawan dengan nuri tersebut.. kemana burung  nuri pergi tentu banyak yang mengenalinya dan ingin berkawan dengan nya..

dalam bnyak2 kawan tu, seekor jew yang sangat rapat ngn burung  nuri tersebut , kemana burung nuri itu  pergi tentu kawan baik nya akan ikut bersama. main bersama, makan bersama, bersiar2 bersama, semuanya bersama.

dipendekkan cerita, pada suatu hari, satu perselisihan faham antara burung nuri dan sahabat baiknya tercetus, berlakulah satu salah faham antara mereka berdua. burung nuri sangat sedih dengan sahabat baiknya itu...

kepada sahabatku yang ku cintai, 

kawanku,
bukan bermaksud aku ingin putuskan persahabatan kita, tp aku kecewa dengan sikap kamu yang sangat melukakan hati ku. buat waktu sekarang aku ingin menyendiri.
aku sangat sedih dengan sikap kamu.

sahabatmu,
nuri..

nuri mengambil keputusan untuk menyendiri, dan lari dari sahabatnya itu, hatinya terluka, sangat2 dalam dan kritikal..apa yang ada sekarang hanya lah airmata dan kesunyian buat sang nuri....
  

No comments:

Post a Comment