Sunday, March 13, 2011

HOSPITAL

arghhhh...
penat gila aku hari ini..
penat tahap dewa..
keje bukan banyak pun tp tetap gak penat, mybe aku kurang tidow kot..
penat- penat pun aku tetap  happy, sebab.....
aku xpayah pk papew..haha.

petang lak aku,  nisa, ct, ijah , dan irah pergi ke hospital sultanah nur zahirah, terengganu, melawat cousemate yang di syaki denggi ( zulaikha). 

(zu, kami doakan anda cepat sembuh  dan sabar dengan dugaan yang di terima.:) )

sambil- sambil menunggu kawan- kawan yang lain untuk pulang, aku dan irah mengambil peluang melawat area kat luar wad.. erm memamg megerikan, huhu..
lagi mengerikan apabila kami tiba di katil zu, mula - mula sampai kami disambut dengan sekujur mayat..erm cuak dan menakutkan. tapi kami bernasib baik sebab xsampai pun 5 minit mayat 2 di bawa keluar..
al fatihah tuk si mati..

(semoga rohnya ditempatkan dalam kalangan orang- orang yang beriman.aminn)

aku lak xdapat berbual lama ngan zu, tiba- tiba rase nak pitam, yela satu hari aku xmakan hari ini, air pun 2 teguk je minum, berpeluh aku di buatnya, terpaksa la irah bawa aku ke luar. di luar sempat berbual dengan seorang pak cik, dengan xbermaya terpaksa la melayan..

pak cik:   mai melawat siapa??
aku      :   kawan di syaki denggi..pakcik??
pakcik :  pakcik datang teman sedara, kena strok. da 3 hari pak cik teman kat sini..
aku      :  ooo..ramai pesakit kat dalam 2 kan pak cik???sampaikan kat laluan 2 pun terpaksa letak katil pesakit..
pak cik:  a'ah..sebab pesakit dari kuala berang pun datang kesini, dungun pun kesini, sebab 2 ramai..
aku      : oo..a'a..kaki pak cik kena pew???
pak cik : pak cik accident, da 2 taun, 1st 2 xdapat jalan, tp alhamdulillah sekarang dapat jalan walaupun menggunakan tongkat.
aku     : alhamdulillah..blablabla....

lama jugak aku berbual dengan pak cik 2..
da mati idea aku untuk tanya soalan, yela la kan, penat dan letih, nak pk pun xdapat da..
lepas 2 aku minta izin untuk masuk ke dalam wad..
pukul 6.30 pm kami bertolak pulang ke u...

SYUKUR ALHAMDULLILAH KAMI SAMPAI KE DESTINASI TERAKHIR..




No comments:

Post a Comment